Покрива ли се Covid 19 Застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“?
За Ваше улеснение, ние сме поставили етикет „Покрива Covid-19” на тези оферти, които покриват Корона вирус в т.ч. и Омикрон. Някой от тях покриват освен разходите за лечение и разходи за карантиниране и отделно връщане. Повече информация ще намерите в секция „Основно покритие“ към всяка оферта.
Трябва ли в полицата да е записано, че не се покрива Covid-19?
Към всяка застрахова има Общи условия. Ако изрично в полицата не е записано, Ви препоръчваме да погледнете раздел „Изключения“ в Общите условия, дали застраховката изключва пандемии и епидемии. Поставяйки етикет „Покрива Covid-19“ , ни вече сме извършили тази проверка и сме я потвърдили в застрахователната компания.
Какво покрива застраховката за пътуване в чужбина?
Основният риск, който покрива всяка застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ , са направени медицински разходи за прегледи и оказване на медицинска помощ в резултат на акутно заболяване или злополука; Транспорт от мястото на събитието до най-близкото лечебно заведение; Репатриране на застрахования до България с цел продължаване на лечението или репатриране на тленни останки ; Спешна стоматологична помощ. Повечето застрахователни компании предлагат и допълнителни покрития като: Спасителни разноски; Кражба, загуба или забавяне на багаж; Гражданска отговорност към трети лица; Правна помощ; Смърт или трайна загуба на трудоспособност от злополука; Разходи за придружаващо лице при хоспитализиране на застрахованият и други.
При застраховка Многократно пътуване в чужбина / Мултитрип, как доказвам периода на пътуване?
В случай, че пътувате организирано или служебно, при щета е необходимо да покажете самолетни или автобусни билети, резервация, заповед за командировка или друг документ, от който да са видни датите на отпътуване и връщане. Ако пътувате с лично МПС е добре да запазите квитанции за платени ТОЛ такси или винетки, резервациите за хотел или други подобни документи.
Какъв лимит да избера?
Ако държавата и поводът на пътуването не изискват застраховка с минимален лимит по-висок от препоръчания от нас, ние Ви съветваме да изберете: за Европа - 20 000 EUR, Извън Европа – 50 000 EUR/USD. Всеки по-малък лимит може да бъде недостатъчен, ако се наложи „Хоспитализация“ и/или „Медицинско репатриране“ до България; Репатриране до България за продължаване на лечението не се покрива от ЕЗОК.
Ако имам Европейска Здравно-осигурителна карта, необходима ли ми е застраховка?
Страните, в които можете да се възползвате от ЕЗОК са: Австрия, Белгия, България, Германия, Гърция, Дания, Естония, Ирландия, Испания, Италия, Кипър (Република Кипър), Латвия, Литва, Люксембург, Малта, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Словения, Унгария, Финландия, Франция, Холандия, Хърватия, Чехия, Швеция, Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария . Нашия отговор е
ДА, Препоръчваме да си направите застраховка. Чрез ЕЗОК можете да ползвате лечебните заведения партньори на местната Здравна каса. Не можете да използвате ЕЗОК при частен лекар или за оказване на Спешна стоматологична помощ. Други рискове, които не покрива ЕЗОК са :
- Медицинско репатриране до България. Този риск, може многократно да надвиши разходите на оказаната ви медицинска помощ.
- Спасителни разноски
- Репатриране на тленни останки
- Лични разходи и дневни пари за болничен престой
- Всички допълнителни покрития като: Кражба или загуба на багаж; правни разноски; отговорност към трети лица; смърт или трайна загуба на работоспособност и други.
Мога ли да си направя застраховката по време на пътуването?
Не. Застраховката се сключва преди началото на пътуването, докато сте на територията на България.
Гражданин съм на друга държава /или двойно гражданство/ и искам да пътувам. Мога ли да сключа застраховка?
Да. При някой застрахователни компании има ограничения, но ние ще Ви предложим оферта за вашия случай. Не можем да предложим застраховка в случаите, когато пътувате за държава, на която сте гражданин; когато пътувате от чужбина за трета държава и в изключенията, посочени от съответния застраховател, записани в Общите му условия. Ако имате конкретен въпрос във връзка с казус, моля пишете ни
тук. Ще Ви отговорим максимално бързо, не по-късно от първия работен ден.