Мога ли да анулирам или коригирам винетка закупена с грешни данни?
Изменението на закона за пътищата, прието на 19.03.2021, дава възможност да бъде извършена корекция на закупена електронна винетка с грешни данни, при условие че безспорно се докаже, че в Република България НЕ съществува регистрирано пътно превозно средство с идентични на първоначално декларираните във винетката данни - регистрационен номер, държава на регистрация или категория.
За да бъде извършена корекция е необходимо вие като собственик или ползвател на пътното превозно средство да подадете ЗАЯВЛЕНИЕ за промяна на грешно декларирани данни до Агенция „Пътна инфраструктура“, Национално тол управление на електронен адрес: info@bgtoll.bg. След като заявлението Ви бъде разгледано и обработено от БГТОЛ (Национално тол управление към Агенция „Пътна инфраструктура“), на посочения от вас e-mail адрес ще получите отговор дали е възможна корекция.
При вече извършена корекция на данните, електронната винетка има действие от момента на извършване на корекцията до изтичането на срока на валидност на първоначално издадената винетка. Разглеждането на заявлението може да отнеме повече от един работен ден. В тази връзка, ако Ви се налага да пътувате преди да сте получили отговор, можете да проверите на нашия сайт дали корекцията е извършена.
В случай, че имате регистрирани нарушение от електронната система за събиране на пътни такси преди момента на корекция, то същите остават дължими.
Може ли да ни глобят за липса на винетка два пъти в един ден?
Ако забравите за винетката и пътувате по дълъг маршрут, можете да преминете през няколко клетки за следене на заплатена пътна такса. Засичанията от камерите на електронната система за събиране на пътни такси се групират в рамките на календарния ден и се налага една санкция, т.е не може да ви глобят два пъти в за един ден. Но, ако на следващия ден отново преминете през контролна рамка и отново нямате заплатена винетна такса, то ще се сдобиете с нова глоба.
Може ли винетката да бъде прехвърляна при смяна на регистрационния номер на автомобила?
Да, възможно е електронната винетка да бъде прехвърлена при смяна на регистрационния номер на пътното превозно средство. За тази цел собственика или ползвателя на автомобила чийто регистрационни табели са сменени трябва в три дневен срок да подаде ЗАЯВЛЕНИЕ в Централното управление, в областните пътни управления на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) или на електронния адрес: info@bgtoll.bg.
В заявлението е необходимо да посочите:
- Номер на рамата;
- Идентификационният номер на електронната винетка;
- Старият и новият регистрационен номер на автомобил;
Заедно със заявлението трябва да предоставите Стария голям талон на автомобила. А ако не разполагате с него то някои от следните документи:
- Договор за покупко-продажба с нотариална заверка;
- Застраховка „Гражданска отговорност“;
- Талон за преминат технически преглед или удостоверение от „Пътна полиция“
С цел по-добро и бързо обслужване задължително в заявлението посочете актуален e-mail адрес и телефонен номер. Разглеждането на Заявлението може да отнеме известно време. Ако Ви се налага да пътувате, задължително проверете на сайта ни, дали новия регистрационен номер има активна винетка.